Procedura przyjęcia do ŚDS

PROCEDURA PRZYJĘCIA:

  • komplet dokumentów: wniosek o przyjęcie do ŚDS, zaświadczenia od lekarza psychiatry i lekarza rodzinnego, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej, właściwym dla miejsca zamieszkania osoby, starającej się o skierowanie,
     

  • w przypadku osób ubezwłasnowolnionych (decyzją sądu ubezwłasnowolnieniu) dokumenty podpisuje opiekun prawny,
     
  • po złożeniu wymienionych dokumentów pracownik socjalny Ośrodka Pomocy Społecznej( MOPS lub GOPS) przeprowadza wywiad rodzinny( sprawdza warunki mieszkaniowe, bytowe, zaświadczenia o dochodach) w miejscu zamieszkania osoby starającej się o przyjęcie do ŚDS. Dla osób z terenu gminy ośrodkiem właściwym jest GOPS; osoby z terenu miasta formalności załatwiają w MOPS Wałcz.
     
  • po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego pracownik GOPS w przypadku zamieszkania na terenie Gminy Wałcz przekazuje komplet dokumentów do MOPS( Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej), który wydaje decyzję kierującą do Środowiskowego Domu Samopomocy,
     
  • za udział w zajęciach, odbywających się w ośrodku wsparcia( ŚDS) naliczana jest odpłatność( dotyczy to osób, których dochód przekracza 300% kryterium dochodowego osoby w rodzinie lub samotnie gospodarującej). Osoby, których dochód nie przekracza 300% kryterium nie są zobowiązane do ponoszenia odpłatności za pobyt w Domu.

 

Wszelkie informacje można uzyskać w:

Środowiskowy Domu Samopomocy,

ul. Nowomiejskiej 4

78 – 600 Wałcz

Tel. 67 258 94 20, 67 258 94 75

Fax. 67 258 94 75

Wytworzył:
Udostępnił:
Baculewska Anna
(2016-07-04 11:51:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Baculewska Anna
(2016-07-04 11:58:06)