Ogólna klauzula RODO ŚDS

KLAUZULA INFORMACYJNA

zg. z art. 13 i 14 RODO

 

 

Administrator Danych Osobowych (ADO)

Miejsce przetwarzania

Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Wałczu

ul. Nowomiejska 4, 78-600 Wałcz

Tel. 067 258 94 75
e-mail: dlasds@go2.pl

Inspektor Ochrony Danych

                                       Bartosz Świerczyński

Tel. 67 258 94 75

e-mail: iod.sdswalcz@o2.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cel przetwarzania danych osobowych

 

 

Dane osobowe zbierane i przetwarzane są w celu realizacji:

  1. zadań ustawowych realizowanych przez Środowiskowy Dom Samopomocy w Wałczu na podstawie obowiązujących przepisów prawa:
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,

·ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

  • Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy,
  • ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego,
  • Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego ŚDS w Wałczu oraz innych ustaw.
  1. umów zawartych z kontrahentami ŚDS,
  2. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

 

ŚDS przetwarza dane osobowe, co do których istnieje obowiązek prawny ich podania w zakresie zwykłych i szczególnych danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, lub art. 9 ust. 2 lit. b, RODO.

Jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może spowodować pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

 

Podstawa prawna przetwarzania danych

Artykuł 6

Artykuł 9

Rozporządzenia RODO

 

Planowany okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny
z terminami określonymi w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt tj. Odpowiednio od 5 do 25 lat.

 

 

 

Kategorie przetwarzania danych

  • imię i nazwisko
  • nr PESEL
  • telefon komórkowy, adres e-mail
  • wizerunek
  • dane adresowe
  • dane bankowe
  • dane szczególne (w zakresie stanu zdrowia)

 

 

 

 

 

 

 

 

Twoje prawa

Masz prawo do:

  • dobrowolności podania swoich danych osobowych,
  • dostępu do swoich danych i ich sprostowania, ograniczenia
    lub usunięcia
  • wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych
  • przenosić swoje dane do innego administratora
  • cofnąć w dowolnym momencie wyrażoną zgodę
  • wnieść skargę do organu nadzorczego w razie uznania,
    że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe.

W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

 

 

Dostęp do danych

  • dane są dostępne w siedzibie ADO
  • istnieje możliwość uzyskania kopii danych

 

Udostępnianie danych innym podmiotom

UDOSTĘPNIAMY pozyskane dane osobowe innym podmiotom tylko w uzasadnionych przypadkach, na podstawie
i w granicach prawa.

Przekazywanie danych do państw trzecich

NIE PRZEKAZUJEMY danych osobowych do państw trzecich.

Powierzenie przetwarzania danych

Gdybyśmy mieli powierzyć Pani/Pana dane osobowe to tylko na podstawie UMOWY POWIERZENIA.

Profilowanie

Osoba, której dane dotyczą NIE PODLEGA profilowaniu.

 

SŁOWNICZEK:

1) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r., które reguluje ochronę danych osobowych osób fizycznych w ramach Unii Europejskiej. Rozporządzanie obowiązuje od 25 maja 2018 r.

2) DANE OSOBOWE – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Danymi są np. nazwisko, adres, telefon, e-mail, dane bankowe.

3) PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH – zestaw operacji wykonanych na danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takich jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

4) ORGAN NADZORCZY – właściwym urzędem ds. nadzoru nad ochroną danych do 25 maja 2018 r. jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22-5310300, e-mail: kancelaria@giodo.gov.plZ dniem wejścia w życie ustawy Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych staje się Urzędem Ochrony Danych Osobowych.

5) PROFILOWANIE – forma zautomatyzowanego przetwarzania danych polegająca na selekcji osób, np. pod względem jego preferencji, zainteresowań, zachowań, lokalizacji

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Baculewska Anna
(2021-12-13 14:26:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Baculewska Anna
(2021-12-13 14:27:42)